fredag 25 november 2011

Snygga baksidor!

Three Bugs in a Rug har en serie med marint tema - Under the sea. Jag måste erkänna att jag fick gnugga geniknölarna lite när jag fick ett papper med båtar på i paketet från Petra för vi är verkligen inte alls båtmänniskor, trots att vi bor precis vid Mälaren. Vi brukar skoja om att vi kanske måste skaffa båt snart, när vi nu bor här i Strängnäs (O, det där är ju ett uppslag till en ny layout!)...

Precis när jag faktiskt fick en idé tipsade Petra mig om att vända på pappret och wow - vilken snygg baksida! Det visade sig att nästan alla papper i serien har supersnygga, neutrala baksidor, som är precis hur användbara som helst. Allra mest förtjust blev jag i pappret jag använde här - Sailing. Chevronmönster är helt rätt just nu.

Jag började med att lägga på gesso på min bakgrund, med hjälp av en stencil/schablon. När gesson torkat målade jag över med Glimmer Glam i färgen Espresso Bean och sedan har jag skvätt lite vit Chalkboard Glimmer Mist över, genom att skruva loss korken och skvätta med röret.


När jag höll på och pysslade hade jag de nya julpapprena från Lily Bee liggandes på skrivbordet och plötsligt slog det mig hur fint det gröna matchade det bruna på min layout. Vips så skar jag till några små remsor och trädde brun tråd i symaskinen.



Material - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: Three Bugs in a Rug - Sailing, Lily Bee Design - Peppermint
Färg: Tattered Angels Glimmer Glam Espresso Bean, Chalkboard Glimmer Mist Chalk, Gesso
Dekorationer:Prima Angelica Rose, Authentique runda bokstavsstickers, bling*, thickers*
Övrigt: Bazzill Cardstock, Crafter's Workshop Stencil - Zinnia
* = privat

Inga kommentarer: