måndag 26 december 2011

Fikadags!

Hur har ni det så här efter jul? Fikat mycket? Ätit mycket godis? Hihi...
Hur det än är med det tänker jag bjuda på en layout med en massa smaskig på!
Varsågoda:

Fotona tog jag på Scrapgalens höstträff då DT Ullis och jag hade bakat fikabröd som vi alla mumsade i oss under dagen! 
Vit mist på kraftfärgad bakgrund är verkligen läckert! Här har jag dessutom använt en stencil för att få ett kul mönster i bakgrunden.

Textremsor skrivna på datorn med ett kul typsnitt som jag laddat ner gratis från Internet.

Söta blommor i högar! Scrapgalen har massor av söta blommor, det är bara att välja och vraka!

Plockade fram min "gamla" Pearl Maker, ni har väl inte glömt bort hur användbara de är?

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: Lilybee Design Cranberry och Tinsel
*Mist: Shimmerz  Snow storm
*Stencil: Prima (slut i butiken, men kolla alla häftiga och snygga stencils och masker som finns HÄR!)
*Pearl Maker Cream
*Blommor: Privata, men kolla HÄR på Scrapgalens alla blommor!
*Titelbokstäver: Lilybee Design ABC Stickers
*"Afternoon Tea"-skylt: Kaisercraft Lemon Slice

Tack för idag, och god fortsättning på er alla scrapgalningar där ute!



3 kommentarer:

La Vikinga sa...

Tänkte väl att det var du som gjort denna ditt lilla kakmonster! Snyggt med vit mist, det håller jag med om - och hade dessutom aldrig sett det tidigare!

Greetings from town,

Charlotta / La Vikinga

Ulrika sa...

Hupp! Avslöjad, alltså... hahaha!! :-)

Ulle sa...

Vilken läcker LO! Hela LOen ser verkligen smaskig ut!