söndag 11 december 2011

Två julkort!

Julen närmar sig med stormsteg och snart är det dags att skicka julkorten. Jag har gjort två olika som jag visar idag.


Först ut ett i klassiska julfärger med dekorationer skapade av samma papper som jag använt till kortet.


Snöstjärnorna går igen från pappret.


Nästa i en lite vintrig och krispig turkos färg.


Sömmar och rosett räcker som dekoration.

Materiallista- Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: Lily Bee Jingle
Dekorationer: Rutigt band* Stämplar*, Jilly Bean Soup Stickers
Verktyg: Martha Stewart kantstans*, punchar*, Spellbinders dies*
*=privat

Många kramar från LillBlomman!

1 kommentar:

Maria/Lilla07an sa...

Korten är helt underbara Ullis! Jag älskar stämpeln på det sista kortet. Jisses så söt! Och som vanligt alla stygnen gör att det ser så välarbetat ut (vilket det också är, så klart)

Lyllo den som får ett kort från dig säger jag bara!!!