lördag 18 februari 2012

Gamla godingar

Hej!
Nu är Scrapgalens cybercrop i full gång! Vi har över 180 registrerade deltagare, och fler kan det bli! Välkommen och vara med du också! Kika i inlägget nedanför detta för information!

Idag tänkte jag visa upp en layout som jag gjort med en del "gamla" papper jag hade liggande. Citat-tecknen runt ordet gamla betyder att papprena är ju egentligen inte speciellt gamla, men med tanke på att det börjar ramla in en del nyheter i butiken nu, så är det lätt att man städar undan dessa papper... Men gör inte det! Plocka fram dem och använd dem! Du hinner nog använda de nya också! ;-)


Jag duschade bakgrundspappret med mist och jag använde en mask.
Sen stänkte jag lite mist dessutom!


Det svarta pappret knölade jag till lite runt kanterna. Det räcker bra att använda en nagel! ;-)


Jag stansade ut små prickar med en öljettsättare ur det oranga pappret. De fick samsas med rhinestones och mist-stänk.


Det är roligt med knappar tycker jag! De här fina har American Crafts gjort!

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrade papper: BoBunny Dots och Jillibean Soup (det pappret är tyvärr slut, men kika på alla andra färgglada Jillibean som säljs på rea för 4 kronor/st!)
*Wellpapp-ram: YouDo Malaga
*Rhinestones: YouDo Summerbling
*Mist: Tattered Angels
*Mask: Crafters Workshop Chicken Wire
*Knappar: American Crafts Elegant

Tack för idag!



2 kommentarer:

AnnaB sa...

Den här är sååååå snygg Ulrika! Underbart mistat och läcker färgkombination!

Jozebelle sa...

Jag gillade också färgkombinationen och de små detaljerna sedan så är det ju underbart att åka skidor med!!!