måndag 27 februari 2012

Härligt rött med "On the bright side"

Vi i teamet har ju visat en rad layouter som vi gjort av papper och dekos från My Minds Eyes nya serier Follow your heart - Be happy och Follow your heart - Be amazing.
Idag ska ni få se lite av den tredje My Minds Eye-serien som Scrapgalen tagit hem, On the bright side. En jätteläcker serie i mustiga färger och roliga mönster:


Så här ser layouten ut jag gjorde med ett foto på min äldsta sötnos då han bara var 2 1/2 år gammal!


Jag har tagit en "gammal" bok från min välfyllda bokhylla där hemma, och börjat riva ur sidor ur den. Det är säkert förbjudet enligt lag, det känns iallafall så när jag river ur den... Lite konstig känsla, men vad gör man inte för konsten?!
Jag tyckte boksidan blev en perfekt bakgrund ihop med de andra fint mönstrade pappersbitarna!


Jag stansade ut små prickar och chalkade runt kanterna för att de ska synas lite bättre!
Lite rött mist-stänk är väl aldrig fel?! Och så de där roliga vimplarna igen... Som jag klippt till från spillbitar.


Min text hamnar i en liten kraftfärgad påse som jag stuckit in under fotot. De där påsarna shoppar du såklart hos Scrapgalen till bra pris!


Jag har en ny favorit! Efter att ha använt Bazzills cardstock med strukturmönster, ni vet vilken jag menar väl, så har jag börjat använda den släta varianten!
Jag tycker att det blir lite bättre att ha en helt slät underlag om man t.ex. ska mista eller måla på. 


*Mönstrade papper: Floral (fram- och baksida) samt Wander från serien Follow your heart 
*Cardstock: Bazzill Coconut swirl
*Kraftfärgad påse: Canvas corp Mini bags
*Fluid chalk: Tsukineko Graphite black
*Övrigt: Titelbokstäver och mist: Privata. 


Inga kommentarer: