lördag 31 mars 2012

Man kan aldrig ha för mycket rosa!

Jag gillar verkligen rosa! Mitt hem går mest i svart, vitt och grått men när jag scrappar släpper jag gärna loss min inre prinsessa;) Idag har jag lekt med PanPastel, NeoColors II, Gesso, Blingz och massor av blommor.


För att skapa min bakgrund började jag med att smeta Gessor över en Stencils. När det torkat strök jag på PanPastel i ljust rosa och ceriserosa. Jag använde även en pappersdoilies som mask. När jag var klar med den använde jag den som dekoration. För att få lite mer glitter och glamour på min sida målade jag med lite rosa Blingz lite här och var.


Massor av blommor från Prima!


Här syns tydligt hur fint det funkar med att använda en doilie tillsammans med PanPastels.


Den lilla älvan som jag klippt ut från ett Prima papper målade jag med NeoColors och lite Gesso.


De små söta trädekorationerna från Prima blir verkligen läckra ihop med blommor. Jag tonade ned det bruna med lite Gesso här.

Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: Nature Garden Pixie.
Dekorationer: Nature Garden Wood tickets, Prima blommor Laraine-Black Tie, Kennedy-Rosette, Charlotte- Coral Ice, Tasha- Midninght, Tasha- Ruby, spets, svarta rhinestones.
Färg & effekter: Gesso, PanPastel, Blingz, NeoColors.
Verktyg: Stencil Chevrons, doilie.

Många kramar från LillBlomman!

Inga kommentarer: