lördag 17 mars 2012

Säckväv!

Här har jag testat en lite dovare färgskala än vanligt. Jag började med att grunda med gesso (som vanligt), sen limmade jag fast två sidor ur en pocketbok och en Paper Layer från Glitz Design. Jag målade med mina NeoColor II och lite crackle paint Black Soot. Stämplat massor med mina clearstamps har jag också gjort!


Säckvävs-bitarna är också grundade med gesso och "nersmutsade" med Neoolor II (Raw Umber heter min favoritfärg just nu). Sen pyntade jag bitarna med söta knappar och en jättesöt nål från Prima.



Läcker träknapp från Prima och på den en underbar stor bling från Glitz Design.

Det har trillat in massor av nytt i Petras butik! Prima, Glitz, Faber Castell, NeoColor II och drösvis med ljuvliga papper..

Materiallista ScrapGalen:

Säckväv
Rollograph stämpel
NeoColor II
Distress Crackle paint tillfälligt slut
Paper layers
Knappar
Dekorationsnål
Bling från Glitz
Gesso

1 kommentar:

Jeanette Nyström sa...

Såå snyggt. Läckert med boksidorna och stämplarna. Snygga dekos!

/Jeanette