torsdag 29 mars 2012

Tekniktorsdag - Art Journaling

Idag tänkte jag visa en sida i min Art Journal och några bilder som visar steg för steg hur jag byggde upp sidan. Jag började med att limma fast några sönderrivna boksidor med hjälp av gelmedium. Både Multimedium och Decoupage fungerar alldeles utmärkt.

Sedan stämplade jag längs med kanterna med ett par olika bakgrundsstämplar. Scrapgalen har mängder med snygga bakgrundsstämplar här.



Nästa steg var att använda Neocolorkritor för att färga in bakgrunden. Jag målade lite slarvigt med en ljusblå krita i mitten av sidan och med en mörkare grönblå färg runt kanterna.



Med en pensel och vatten löste jag sedan upp pigmentet från kritorna och målade hela sidan.



Jag använde sedan en stencil/schablon tillsammans med gesso, för att skapa ytterligare lite textur.



För att göra färdigt min sida målade jag med lite mer Neocolor och stämplade ännu mer längs kanterna. Jag använde en en svart Pitt Pen och en stencil/schablon för att rita vingarna och jag färglade med Neocolor. Texten är skriven med Pitt Pen och detaljerna på de stämplade hjärtana är också ritade med svart Pitt Pen. Jag skuggade även runt mina hjärtan och runt de rosa prickarna i kanten, med en blågrön Pitt Pen.





Material - Scrapbooking hos Scrapgalen:
Färg: Neocolor II, Gesso, Pitt Pens, Archival Ink
Annat: Crafter's Workshop Stencil

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Jeanette Nyström sa...

Såå läääckert. Fantastisk färgkombo!!
Häftig effekt med bullseyestämpeln!

Mikaela sa...

urläckert!!