torsdag 15 mars 2012

Tekniktorsdag Mixed-Media teknik!

Idag tänkte jag visa hur man kan överföra lite Mixed-media teknik till sina kort. Kanske är det någon kortmakare som tvekar att anmäla sig till Christys kurser? Här har jag använt lite tekniker som jag lärt mig av henne och omvandlar det till ett Grattiskort! Så har du inte anmält dig ännu, skynda dig och missa inte denna chansen!


Detta kortet är perfekt att skapa med lite olika spillbitar!
Jag började med att välja ett av de toksnygga papperna från My Minds Eye som bakgrund. Jag ville inte jobba med alltför många lager då jag vill att bakgrundspappret ska synas ordentligt. Jag drar ut lite Gesso med ett kreditkort i ett tunt lager. Sedan syr jag en sick-sack söm runt kortet i vitt. Jag skapar en ram runt mitt motiv med hjälp av två olika stämplar och stämplar dem i turkost och svart. Min muffins har jag klippt ut på fri hand ur olika papper från My Minds Eye.


Runt mina muffinsdelar har jag skuggat med Faber-Castells Pit Pens och även skapat lite textur med en stencil och en stämpel. Sist ritar jag svarta kanter och doodlar lite med en penna.



Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrade papper: My Minds Eye- Be amazing, Songbird, Fly&Soar.
Färg & Effekter: Faber-Castell Pit Pens, svart dyna Archival Ink, Memories dyna Aqua, Distress Ink Pad Walnut Stain.
Stämplar & Verktyg: You-Do Background playful, Stencil Mini punchinella, rullstämpel*, Glitz noter*.
*=privat

Många kramar från LillBlomman!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ditt kort är underbart fint! Vilka härliga detaljer! Jag är såååå glad att jag ska på Christys kurs på träffen i maj!! Oj vad jag längtar!

Tanja sa...

wow vad snyyyggt!

Jeanette Nyström sa...

Åhh, läckert kort. Såå snygga papper. Jag ska också gå Christys kurs i maj.Ska verkligen bli skoj!!

/Jeanette