torsdag 22 mars 2012

Tekniktorsdag - Pearl Maker

Hemma hos mig har tyvärr mina Pearl Maker blivit undanskuffade i ett hörn då jag upptäckte lite andra roliga teknikprylar som mist, gesso och sånt.
Kanske är det så hemma hos dig också? MEN! Nu får ni en chans att plocka fram dem, eller kanske köpa några och testa! De är mycket användbara, och jättefina!





Jag börjar med att visa hur det går att göra en liten ram på en chipboardbit. Den har jag först målat med Glimmer Glam. Därefter har jag tryckt ut Pearl Maker i nyansen Creme. Just den är slut i butiken, men det finns en superfin som heter Crystal och det finns vit också.


Här har jag plockat fram en enkel vit blomma och några av de små fjärilarna från Prima som jag fick i mitt senaste dt-kit.
Se så extra söta fjärilarna blev med några Pearl Maker-droppar på! Jag har använt Orange, Red och Creme.
Blomman fick en stoooor droppe i mitten. Det tar ett tag för en sån att torka, så låt den gärna ligga över natten! De små dropparna torkar dock ganska fort. Men gör inte misstaget att peta på dem för att kontrollera det! ;-) Ha tålamod!

Sen när det röda torkat ordentligt tog jag och duttade små, små prickar med ljusblå Pearl Maker mitt i blomman!


Lycka till med era Pearl Maker! Vill du shoppa så hittar du dem HÄR!

Inga kommentarer: