tisdag 22 maj 2012

Kul i lekparken med Cosmo Cricket

Jag har för närvarande snöat in lite på att använda ett mönstrat papper som bakgrundspapper istället för som jag ofta gjorde förr, använde ett vitt cardstock.
Därför fick detta vackra Cosmo Cricket-papper utgöra bakgrunden till denna layout med foton på yngsta sonen när han för flera år sen glatt lekte på dagisets lekplats.


Jag smetade lite gesso genom en stencil för lite fin effekt.

Sen har jag använt mig av washi-tejp och en journaling-ruta som jag klippt bitar från och placerat bredvid fotona.
Några "överblivna" siffror från ett Lilybee-stickersark fick bli till en dekoration.
Och tre knallrosa fjärilar pryder också sin plats. De var ljusa från början, men blev så här färgglada av lite chalkboard mist.

Materiallista, scrapbooking hos Scrapgalen:
*Mönstrat papper: Cosmo Cricket Tapestry
*Washi-tejp: Queen & Co Ziggy Queen
*Siffer-stickers: Lilybee Design Buttercup ABC Stickers
*Fjärilar: Prima (tyvärr slutsålda)
*Journalingruta: Prima Fairy Belle (tyvärr slutsåld)
*Gesso
*Stencil: Crafters Workshop Circle Grid (tillfälligt slut, kommer snart in i butik igen!)
*Bokstavsstickers: American Crafts (privata)



Inga kommentarer: