fredag 22 juni 2012

Glad midsommar och en liten LO oxå!

Jag vill passa på att önska er en riktigt glad midsommar! Själva är vi snart på väg till landet, för att fira med dans kring midsommarstången med våra små. Underbart!

Jag tänkte passa på att visa en liten enkel sida jag gjort, fotografierna på Aston har legat sen 3 år tillbaka. Jag hade en tanke redan då om att göra en fyrkantig sida med fotografierna från födelsen tills han var 6 månader. Nu fick jag äntligen tummen ur, då jag hade de här underbart ljuvliga papprena från GCD i  min hand. Har ni inte tittat på dom, så passa på nu!! Och det är ju 40% på alla ordinarie priser i butiken, så allt sånt här fint kan du ju bunkra upp med!!

Så måste jag ju tipsa om de här fluffiga bokstäverna, i typ filt. Jag fick dom i nån brun färg, det passade ju inte min sida. Men det som är perfekt med bokstäver i tyg är att det är superlätt att göra om dom till "rätt" färg med lite akrylfärg :)

Man får inte glömma att det enkla är fantastiskt att ha oxå (och jo, min sida ÄR rak i verkligheten, fick bara inte till det ordentligt vid avfotograferingen).


Ser du vilken fin text och fina linjer jag ritat och skrivit? Petra har superfina skisspennor, som passar PERFEKT att använda för journaling mm. De finns i olika tjocklekar på tipparna och jag brukar främst använda 0.1, 0.2 och 0.3-bredder.... Här är det 0.2 :)




Ha det gott i helgen, så ses vi snart igen!
/Helene - webmosterhelene

Materiallista - scrapbooking hos Scrapgalen
Papper: GCD "Splendor - Posies" (turkos/gul), GCD "Splendor - Pink flora" (turkos)

Bokstäver: KaiserCraft "Fozzie Font"
Dekorationer: chipboardhjärta**, mesh (som jag duttat färg igenom)
Färg: privat akrylfärg, MEN det finns andra superfina HÄR
Penna: Artline Drawing System 0.2 (fantastisk tunn penna, att texta och skissa fint med!)


**slut tyvärr

1 kommentar:

Piglet sa...

Vilken underbar layout! Tokdiggar den!! :)