fredag 4 januari 2013

Är det sommar nu?

Nu när julen är överstökad tyckte jag det var dags för lite sommar och sol här i bloggen! ;-)
Jag fick ju så fina, somriga papper av Lillian att skapa med, så det blev en layout med sol- och bad-tema!


Pappret i botten har en sån fin blommig ram och den ville jag gärna använda.
Men för att det skulle bli lite kontrast så klistrade jag på en bit vit cardstock med lite turkos cardstock bakom!


Jag gjorde egna snurrblommor av några av de mönstrade papprena. Tyvärr syns knappt mönstret på dem... Jag snurrade lite för hårt!
Stjärnorna figurklippte jag ut ur ett annat mönstrat papper.

Som bakgrund målade jag med blå akrylfärg genom en mask med moln-mönster. När det torkat penslade jag på blå, glittrig Glimmer Glam på molnen. Sen klippte jag till en sol av härligt gult papper (en spillbit från min egen lilla samling!).


Materiallista:
*Mönstrade papper: GCD, Tiny Floral Border och Superstar
*Tattered Angels Glimmer Glam
*Stencil med moln-mönster. Just denna finns inte just nu i butiken, men kika på alla andra stencils som Scrapgalen fått in! Wow!!

Tack för idag!

Inga kommentarer: