torsdag 17 januari 2013

Turkos och brun med GCD!

Så var det dags för mig att blogga igen, nypremiär liksom :) Jag är så glad att Lillian har tagit över stafettpinnen efter Petra, så vi kan fortsätta inspirera här i bloggen!

Jag fick ett paket med underbara papper från GCD. Jag har jobbat med GCD förut, och gillade dom då! Men denna serie från den tillverkaren har jag inte lekt med tidigare, färgerna kan ju inte bli fel - grått, turkost, grönt och brunt?!!! Underbart läckert!

Lillian är på väg att ta hem roligt material, men innan butiken är påfylld så passar jag på att leka med mina egna mister och masker tillsammans med de läckra papprena!

Ett lager brun mist genom en mask, ett lager turkos mist genom en annan mask och tillsist ett lager vit gesso genom en tredje mask = lite mixed media här kanske! Sen skar jag till tre rektanglar av de ljuvliga papprena, ruffade till kanterna lite och limmade på. Papprena påminner lite om 70-talsmönster, men i lite mer modern tappning. Älskar dom verkligen!

MEN tänk på att det finns lite roliga mister HÄR och masker HÄR, även om det inte är just dessa som jag använt!






Hoppas du hittar DINA favoriter bland dessa papper, de är verkligen underbara!

/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), GCD "Bonjour - Oh la la" (blommor/grå), GCD "Bonjour - Provence Plaid" (brun)
Gesso: Studio
Privat: kakservett, mister, masker, bokstäver, tag, stjärna

2 kommentarer:

Hanna-Marie sa...

superfin helene

Anonym sa...

Verkligen superfin layout! Känner för att scrappa på direkten när jag ser den!