onsdag 14 januari 2009

Bittersweet!

Jaha, nu har hon flippat alldeles, tänker ni. Inga motivstämplar, inget glitterlim och inga dekorationer, vad är detta för något? Har Lillnettan rest på semester i smyg och fixat en ersättare åt sig?

Nä, det är så här. När jag fick hem de ljuvliga papperen från Basic Greys Alla Hjärtans Dag-serie "Bittersweet" så funderade jag länge på hur jag skulle framhäva dem. Sen kom jag på tanken att "go back to basic", dvs. göra ett par enkla kort utan för mycket lull-lull där jag i stället visade hur snyggt papperen kan kombineras med varandra. Jag är ingen Basic Grey-älskare annars men dessa papper är verkligen fina tycker jag! Mycket rosa och brunt...

Papper: Cardstock "Bazzill" - Java, Basic Grey "Bittersweet" - Meltaway, Truffle, Raspberry Cream, Crushed Berry, Blushing Pink
Dekorationer: Glossy Accents
(klart embossingpulver samt rosa/cerise cardstock från mina egna gömmor)


Jag har försökt att hålla dem så rena som möjligt, men med hjälp av 3D-kuddar och massor av 3D-lack har det ändå skapats djup i korten. Jag har också embossat hjärtana på kort nr 2 så de blänker fint och har fått en lite djupare, mer fyllig nyans.
Jag hoppas att ni gillar dem! I morgon reser vi till mina föräldrar på bästkusten, men jag bör hinna lägga upp ytterligare ett DT-kort innan dess. Det är klart, men inte fotograferat...
Kram på er!
/Lillnettan
















Inga kommentarer: