torsdag 15 januari 2009

Idag är det bara du och jag

Här kommer ett alla hjärtans dag-kort i cerist, rosa, brunt och rött - återigen skapat av Basic Greys gulliga Bittersweet-serie. Det är ett av de första alla hjärtans dag-korten som jag har skapat sedan jag träffade min man...känns lite speciellt faktiskt, för nu kan jag ju göra kort till honom och inte till kompisar! Det blir lite mer passionerade kort, om inte annat. ;-)

Vikningen känner ni kanske igen? Jag har följt beskrivningen som fanns i senaste numret av tidningen "Scrapbooking mm."

I dag...Alla Hjärtans Dag!

...Och nu ändrades texten till "I dag är det bara Du & Jag".


Papper: Cardstock "Bazzill Canvas" - Java, Basic Grey "Bittersweet" - Mousse, Blushing Pink, Crushed Berry
Dekorationer från shoppen: Bittersweet Alphabet Stickers (här målade med Promarkers till en lite mörkare chokladbrun nyans), Daisy Crazy - Jasmine (de minsta bruna blommorna), Glossy Accents
Övriga dekorationer: Petaloo tygblommor, Basic Gray "Bittersweet" - Glaced Brads, motivstämpel från Tingtura Design (Majaroni #1), textstämpel



Äsch, färgerna blev som vanligt blekare och mesigare när jag fotograferade (plus att jag ännu inte har några Promarkers som har klara starka färger, grrr...), men jag vill ändå visa er en liten närbild.


Snurrorna är gjorda av tunna remsor cardstock som jag har snurrat runt en pensel. Jag fick tipset av en tjej inne på Svensk Scrapbookings forum, tack för det!
Jag hoppas att ni nu fick lite inspiration till att skapa med Bittersweet-papperen! Nu ska jag dra till bästkusten ett par dagar, men de andra DT-tjejerna kommer att ta väl hand om er. Jag har fått smygkika på ett par av de DT-alster som de har gjort, och OJ OJ OJ! Håll utkik!

Kram från Lillnettan

1 kommentar:

Anonym sa...

jättevackert kort!
Gillar denna vikning jättemkt!