fredag 23 januari 2009

En riktig gottegris

...Det är jag det! Jag satt och funderade över vad man kunde göra med Bittersweet-papperen som inte hade med kärlek att göra, och kom på att papperen marknadsförs som praliner i en chokladask:


MUMS, säger jag bara! Eftersom jag är svag för godsaker *klappar mig på magen* så tänkte jag att det skulle kunna bli en rolig BOM-layout av Bittersweet-papperen. Nu i efterhand är jag jättenöjd, papperen passade så bra.


Papper: Cardstock "Bazzill Canvas" - Java, de övriga från Basic Grey's Bittersweet.
Dekorationer från shoppen: Bittersweet Alphabet Stickers, Brads "Eva" från Basic Grey, Knappar"French Kisses" från My Mind's Eye, Band "Rick Rack mini" (rosa), Felt Fusion Hearts, Glossy Accents (3D-lack).
Övrigt: Brunt organzaband med vita prickar, Bittersweet Glazed Brads, thickers, Liquid Appliqué, die cuts, Promarkers.



Visst blir ni lite gottesugna? ;-) Jag har ritat den vågiga fotomattan själv för hand; likaså godisbitarna som sitter på distanskuddar (fast muffinsen är die cuts). Till journalingrutan använde jag ett månadskort av Jenni Bowlin som mall, chalkade och gjorde prickar runt. Texten “sweet tooth” är jag nog mest nöjd med - jag satte först dit stickers (de mjölkchokladbruna som är med i journalingrutan) och målade dem röda, men de syntes inte eftersom bakgrundspapperet var så mörkt och mönstrat. Då fyllde jag i dem med min “puffärg” som sväller när man värmer den, och visst blev det fint? Ser lite ut som om de är gjorda av grädde… *fantiserar*

Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er lite...eller åtminstone få er att traska ner till ICA och köpa en påse godis. Fredagsmyset vankas!

Kramar från DT Lillnettan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mums!!!
Jättehäftigt, Nettan!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Du är heeelt suverän, gumman!

Petra sa...

Godis är härmed införskaffat.... Superfin lo!