söndag 29 mars 2009

Vintage med attityd?


Tja, vad kan jag säga? Jag ville testa något nytt! Mitt nya DT-paket innehöll en hel drös ljuvliga, romantiska papper från My Mind's Eye "Bella Bella" (både ur serien Bellezo och French Flee Market), men jag har gjort så många ljuva vintage-LO's den senaste tiden att jag kände att jag ville göra något lite annorlunda. Jag köpte två par jeans häromdagen och sparade på tagsen eftersom de var i jeanstyg, och nu fick jag användning för dem. (Det grönprickiga papperet hör förresten inte till ovanstående serier; det är ett överblivet julpapper som jag också har köpt hos Petra, men jag tror att det är slutsålt nu. Måste också säga att fotot inte blänker utan att det är highlightat kring min lilla sötnos ansikte på fotot. Det ser helcoolt ut i verkligheten men lite knepigt ut här.)

En tag i jeanstyg; jag har skurit hål i papperet och trätt knappen igenom. Snöret har jag fäst lite sådär lagom nonchalant med glue dots och smutsat ner med fluid chalk. De fina chipboardpilarna (Craft Chip Arrows från Bazzill) klädde jag in med baksidan av det roströda/vita papperet, sandpapprade, chalkade och kladdade Crackle Accents på. Två röda knappar från Basic Greys "Wassail"-serie gav en liten färgklick. Ja, och så smäckte jag dit en liten stämpel med texten "Dynamite" också - det passar den här lilla coola bruttan!


En liten pinuppa rotades fram och stämplades. Till höger syns grungeboard infärgad med distressdynor och dekorerade med både Crackle Accents (fjärilen) och Glossy Accents (ormbunkarna). Till vänster syns snörningen som jag gjorde med snöret som hörde till den andra tagen. Jag vet inte om det syns så väl på bilden med hela LO'n på, men den andra, ljusare tagen (fastsatt på samma sätt som den mörkare) ligger under papperen och sticker fram några millimeter upptill. Jag fransade kanten med min skalpell så den ser lite fräckare ut. :-)

Lite detaljbilder...Crackle Accents är en ny bekantskap, gillar verkligen den krackelerade effekten! Pricken över i:t (bokstavligen) blev en metallkrona satt på distanskuddar. Schnyggt!

Jag har också använt brun cardstock täckt med det orange overlaypapperet från Making Memories "Flower Patch". En fin effekt, och så matchar det med det roströda papperet. :-)

Jag hoppas som vanligt att jag har kunnat inspirera er lite!
Stora kramar från Lillnettan

1 kommentar:

Ulrika sa...

Så coolt, Nettan!! Olikt din stil, och så roligt!! Fint och smart med jeans-tagsen!!