lördag 28 mars 2009

...det kommer mera!!

Jag har gjort en lay-out till med de söta papprena från My Minds Eye! Bilderna är från yngsta sonens födelsedagskalas som vi kunde hålla i solskenet på altanen trots att det det var så tidigt som 23 april! Vi bor i Mälardalen, och ibland har man tur med vädret!


Papprena jag använt är Passion, både fram- och baksida.
Fotomattan är en bit Bazzill beige cardstock. Pilen är också Bazzill och ingår i ett kit med olika slags chipboard-pilar som är suveräna att chalka i önskad färg!
Titeln är utskuren med hjälp av min Slice med minneskortet Noteworthy!

Jag har använt mig av en "teknik" som jag ibland använder när jag behöver snåla lite med papprena. Jag har helt enkelt klippt ut en bit av pappret som sitter bakom fotografierna, och sedan kunnat använda den bakom fotomattan!

På det sättet kunde jag i detta fall använda endast ett papper till denna lay-out fast jag har fått med de fina mönstrena från både fram- och baksidan!

Inga kommentarer: