lördag 2 maj 2009

En rockig utmaning

I onsdags skickades ett nytt DT-paket ut. Scrapgalen-Petra var väldigt hemlighetsfull kring det hela och när vi öppnade paketen förstod vi varför. Hon ville utmana oss och hade plockat ihop paket som väl inte riktigt (eller inte alls) gick att kombinera med våra vanliga stilar. Jag fick två papper från Rusty Pickles serie Brass Knuckles; det till vänster heter Curtain Call och den till höger Rock Angel. Båda var i rockigt mattsvart och blänkande silver, men vad skulle jag göra med dem? Det kändes svårt...men snart fick jag till följande alster:


Jag gjorde helt enkelt det ena papperet till ett coolt bakgrundspapper som blev väldigt dekorativt tack vare sin vågiga kant som blänker i silver. Den övre delen av papperet skar jag bort för att få en LO i A4-format. Det bortskurna använde jag för att rama in fotot lite extra.(Klicka på bilden så missar du inga detaljer!)


Jag har försökt få till en sån där dekorativ ansamling blommor som bland annat Lillblomman är expert på. Lägg märke till de dekorativa silverbradsen från American Crafts - de ser ut ungefär som nitar! Coolt tycker jag, speciellt om man samlar många på samma ställe. Här har vi också en salig blandning av minirosor från Prima, helt fantastiska Trinket Pins (Maya Road) i form av löv, svart tyllband och en lång swirlstämpel från Tingtura.


De snygga chipboardbokstäverna (för övrigt en bra förpackning med många vokaler) från Maya Road har jag färgat in med distresser och pärlemorfärgat Perfect Pearls, och sen strödde jag på embossingpulver i silver samt Distress-embosspulver (som känns som sandpapper när det smält). Jag gillar resultatet, de blev både ruffiga och glänsande vackra. Thickersen heter Daiquiri och finns HÄR.

Ett tips som jag vill dela med mig av: jag tycker det är pilligt att måla och embossa små bokstäver, men nu satte jag en lång bit dubbelhäftande tejp på ett smörpapper, luddade till det lite så att det inte skulle ha FÖR bra häftkraft och satte sedan bokstäverna ovanpå. Då satt de still medan jag målade och embossade. Toppen!

Här har jag figurklippt! Jag tyckte det blev väldigt effektfullt att ha den stora bevingade dödskallen ovanpå det breda vackra silvernätet och så bara svart och vit cardstock under. Ett kort till tonåringen kanske? Det är bara själva skallen som sitter fast med hjälp av glue dots; vingarna är fria och är böjda lite uppåt.

Silvernätet är så effektfullt! Det är ståltråd i kanterna så om man vill är det lätt att böja till det.

Tänk vad man kan göra av ett par gamla "kasslerbyxor"! Jag klippte sönder ett par nätstrumpbyxor och trädde en bit av benet över en bit vit Bazzill Dotted Swiss (som i sin tur var limmad ovanpå en bit stadig kartong). Den sattes fast med hjälp av bra dubbelhäftande tejp på baksidan. Coolt va? Hela kortet känns så fjortis att jag nästan skäms! :-D
Det fina journalinghjärtat är ett Diecut Journaling Card från Jenni Bowlin och passade fint som dekoration här. Jag hade en liten kedja som jag satte fast med hjälp av brads; den blev pricken över i:t. (Ordet KAOS syftar för övrigt på att kortet är en s.k. KAOS-award till en duktig scrappare.)

Här har jag målat chipboardbokstäverna med en cerice Promarkerpenna och därefter kluddat på vit Crackle Paint lite slarvigt. Den vita färgen blandade sig något med den cerice färgen vilket gav rätt snygga färgskiftningar. Ja, och sen sprack ju färgen och det blev så här snyggt.

Ja, då tackar jag för mig för den här gången!

Kramar från Lillnettan

3 kommentarer:

christel sa...

Ascoolt, Nettan! You did it again!!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Hur balla som helst!!! Du är så bra!!

Diana sa...

Oooooh!! Dreglar här!