lördag 16 maj 2009

Månadsutmaning - Maj

Ni missar väl inte Scrapgalens härliga månadsutmaning? Denna månad ska du utgå från Petras skiss.

Du får vända och vrida den, lägga till och dra ifrån. Huvudsaken är att det syns att du utgått från skissen! De röda "duttarna" skall symbolisera dekorationer.

Dessutom, nu när allting runtomkring oss verkar knoppas, vill jag att du scrappar på temat "Visst gör det ont....". Det kan ju syfta på just knoppbristning, förändringar i livet eller vadhelst annat du känner dig inspirerad till.

Det går bra både med kort, alter och layouter. Alla deltar med varsitt bidrag och det är fritt fram att visa upp dem på egen blogg!

Jag vill ha ditt bidrag på
info@scrapgalen.se senast den 31:a maj 2009, klockan 23:59. Efter några dagars överläggning med Scrapgalens designteam kommer en vinnare att utses samt presenteras i bloggen!

1:a pris: Ett hemligt dekorationspaket värt ca 200 kr!


Här kommer min tolkning. Jag har använt mig av papper ur Primas "My Mommy and Me" och October Afternoons "Hometown". Dekorerat med ett par pappersrullar, blommor från Petaloo, akrylfärg och wire.




Hur tolkar du Petras skiss och citatet från Karin Boyes dikt? Vi i designteamet blir så inspirerande och imponerade varje gång det är dax att utse vinnaren i månadstävlingen. Så skapa av hjärtats lust =D

Cilla

Inga kommentarer: