onsdag 3 juni 2009

Gäst-DT under juni, juli och augusti!

Idag har jag det stora nöjet att presentera Scrapgalens första gäst-DT, Helene Larsson alias "webmosterhelene", som kommer att gästa oss med inspiration i bloggen under hela sommaren! Varmt välkommen Helene, det skall bli roligt att se vad du hittar på framöver!

Jag låter Helene presentera sig själv:

"Hej!

Jag heter Helene Larsson, men på nätet lystrar jag mest till nicket "webmosterhelene". Jag har fått äran att vara gäst-dt åt Petra och hennes ljuvliga butik. Det skall bli fantastiskt roligt!

Jag är född 1968 och bor i Stockholm tillsammans med min sambo och tre underbara söner. Två av mina barn är i princip vuxna idag, Robin är född 1989 och Martin 1991. 12 september 2008 föddes då vår lille Aston, ett riktigt litet charmtroll som förgyller vårt liv varje dag. Vilken lycka!

Min huvudsakliga hobby är fotografering, något jag brinner oerhört mycket för. 2003 trillade jag över scrapbooking på Internet och har varit fast sedan dess. I grunden scrappar jag för att göra något med mina fotografier, spara på minnen och händelser och för det kreativa och oerhört roliga "arbetet".

Många gånger får man frågan "Vad har du för scrapstil?". Just den frågan funderar jag på emellanåt, vad har jag för stil egentligen? De som tittar på mina alster säger att de i de flesta fall kan se att jag har gjort en layout, men att det är svårt att sätta in min stil i ett specifikt fack. Jag tror att min styrka är att jag inte har någon specifik stil, utan kastar mig mellan olika produkter, stilar och annat. Det som däremot är genomgående på mina alster är att jag älskar att jobba med färg, ritar ofta prickar och streck. Jag använder gärna blingstenar, akrylfärger, sprayfärger, diverse bläck mm. Och alltid låter jag fotografiet vara i fokus, det är det som är det viktigaste på min sida.

Jag hoppas att mina alster kommer att inspirera just dig.

Vi ses snart i bloggen igen!

>--kram--<
/Helene"


Återigen, välkommen önskar jag dig Helene och mycket nöje till våra läsare!

Kram Petra

Inga kommentarer: