torsdag 4 juni 2009

Alster skapade av October afternoons Cherry hill!

Denna gång innehöll mitt dt kit massor av härliga papper från OA Cherry hill! De är färgglada och fruktiga! Hela designteamet kommer att skapa alster i temat avslutning, bröllop och fest! Här kommer några layouter jag skapat!
Vi passade på att fira hela familjen i mars månad då vi fyller dag ett och två hela bunten (även hunden) fast olika månader. Viggo blev 6 månader och fick lite presenter som jag förevigat. På min layout har jag använt papperna Recipe box, New apron , stickers och etiketter.
Kakamonstret mumsar på sin mamma och pappas kalas! Här valde jag att ta upp de gröna färgerna från Maltes tröja och tapeten. I botten har jag Bazzil dotted swiss och sedan har jag gjort strippar av New apron och Egg basket. För att de olika mönstrena ska synas har jag använt svart cardstock som fotomattor. De gröna bokstäverna är från en tidigare October afternoon serie-Daydream. I hörnen har jag stansat ut fotohörn av QK dien Photocorner.
Här måste jag erkänna att jag tappade vårat tema lite men jag har ju scrappat i festliga färger:)
Det härliga körsbärspappret heter Tea Towel. Jag har även använt Recipe box och ett från Weathervane serien som heter Sweater weather. För att binda ihop de olika papperna har jag klippt ut strippar med min scalloped sax i röd cardstock. De söta fåglarna är utklippta från Egg nesting. Bokstäver och etiketter kommer också från Cherry hill serien. Det var allt från mig just nu men jag har lite smulor kvar, kanske det kommer något mera?
Kramar från LillBlomman!

1 kommentar:

Gurkiss sa...

Super fina och söta lo´s *nickar* :)

Snyggt med vimplarna (eller vad det heter) :)

kram gurkiss