lördag 18 juli 2009

Hej hej hej!

Idag bjuder jag på ett lite annorlunda kort, gjort med ett par fina Penny Lane-papper från My Mind's Eye!

Material: My Mind's Eye Penny Lane "Chassé" och "Passion - Robin's Eggs" (baksidan). Svart och vit cardstock från Bazzill Basics. Stämpel från Tingturas "Kortord". Verktyg: Cuttlebug Embossing Folder - "D'vine Swirls".


Jag gjorde ett "vanligt" 15x15-kort, bigat på mitten och vikt så att det hade fram- och baksida. Sen skar jag ut en kvadrat i mitten av framsidan så att det blev som en ram, och så satte jag fast mönsterpapperet och dekorerade lite. Jag vet inte om det syns så väl på fotot, men jag bigade diagonalt i varje hörn på ramen så att man genom att trixa lite med den kunde ge kortet ett mer tredimensionellt utseende - de bigade hörnen viker sig ju utåt när man trycker ihop dem.


Jag limmade fast framsidan/ramen i ytterkanterna när jag var nöjd med hur den buktade utåt. Visst blev det en ganska cool effekt?

Kramar från Lillnettan

1 kommentar:

Ulrika sa...

kul idé med kortvikningen! Supersnyggt!!