torsdag 20 augusti 2009

Ett manligt kort

Hej! Idag tänkte jag (Lillnettan) visa upp ett kort som min pappa ska få när han fyller 70 år nu i slutet av augusti. Jag har surfat runt lite efter inspiration och fastnade för den där typen av kort som ser ut som en kostym med väst och skjorta. De flesta av korten som jag kikade på såg väldigt formella ut, i svart, vitt och grått. Det var jättesnyggt, men jag bestämde mig för att även ha med en lite mjukare kontrastfärg och valde ett turkost papper från My Mind's Eye (Penny Lane "Passion" - Robin's Eggs). Det gjorde det hela lite roligare tycker jag, och mer "Annethigt". Mörkbrunt och turkost är så läckert ihop!
Visst blev kostymen läcker? Jag har tyvärr ingen mall att bjuda på eftersom jag kikade på en bild från en blogg och improviserade vilt.

En chipboardklocka från Heidi Swapp blev ett fickur med Tim Holtz "Game Spinners" och med en silverembossad bakgrund som jag klippt ut, format som ett ur och slagit en öljett i.

En utklippt slips med 3D-lack på - tanken är att det ska se ut som en blank tjusig sidenslips.

Insidan, enkelt dekorerad. Texten kan tyckas lite grov men jag lovar att pappa kommer att skratta gott åt den i en kvart eller så. Vi har lite speciell humor inom familjen. *ler*

Det var allt för mig idag, tack för titten och lämna gärna en kommentar!

Kram Lillnettan

4 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Wow så coolt! Snyggaste kortet jäg sett i denna vikning! Kramar!

Lotta sa...

Så häftigt! Min far fyller 60 i november och gissa (?) vilket kort som jag kommer att göra till honom!!!

Petra sa...

Underbart kort. Kanonsnyggt. Ska liftas vid tillfälle.

Härligt med humoristiska 70-åringar. Den stämpeln är så cool.

Ulrika sa...

UNDERBART!!!! Så läckert!! Din pappa kommer garva!!! Hihihi