fredag 4 september 2009

Basic Greys BITTERSWEET

Om jag minns rätt kom Basic Greys serie Bittersweet lagom till Alla hjärtans dag (rätta mig, Petra om jag har fel!). Det känns som att de passar till lite romantiska lay-outer och kort iallafall ...eller INTE!!

Jag har gjort fyra lay-outer med några av de läckra papprena, och det är väl bara två av dem som kan kallas lite "romantiska", åtminstone i stilen. Ingen av dem innehåller några bröllopsfoton eller så...
Så där ser man, det går att använda dem till annat än romance!!
.................................................................................................................................................................

Först ut är denna l-o som jag gjort med ett foto av min mans farmor som var en mysig dam! Hon blev typ 96 år gammal!
Jag har inte skrivit nån text, utan tänkte att min man kan fylla på med den när han känner att tiden är mogen... kanske aldrig... Jag får nog hjälpa honom där, han tycker att det är svårt att formulera sig...


Basen är Crushed Berry. Som dekoration har jag figurklippt delar av det fina mönstret på pappret Raspberry Cream, samt Prima-blommor och lite bling! Bokstäverna är American Crafts.
.............................................................................................................................................................

Nästa lay-out är med ett foto på min 8-åring när han var en 1-åring!

Bakgrunden är det läckert randiga Praline. Ovanpå det en bit Blushing Pink. Också här har jag använt en bit av det mönstrade Raspberry Cream som dekoration!
...................................................................................................................................................................

Det var läge att göra en lay-out om min yngsta sons äääälskade Furberries. Nu ligger dom slängda nånstans i ett hörn, men för bara några månader sen var de hans käraste ägodelar!


I botten har jag använt pappret Truffle. Man anar det som en svart kant runtom. Ovanpå ligger ett vitmelerat papper ur serien som heter Essence.
Jag har klippt hjärtan på nästan fri hand ur pappret Praline.

Måste få säga några ord om titeln! Jag fäste med lös hand bokstäver från American Crafts thickers Daiquiri. Men jag hade tyvärr inte alla bokstäver i svart, några av dem var i grönt. Eftersom jag inte ville blanda dessa två färger på min lay-out så kom jag på att jag kunde rita runt bokstäverna och sedan plocka bort dem!
Kanske inget tips som Petra blir så glad över (hon får ju inte sålt lika många thickers, men...). Användbart hursomhelst ifall man har dåligt med bokstäver!

Texten är skriven på en bit lakan där jag stämplat en textruta. Det var lite klurigt att skriva med vanlig penna på tyg, men det gick...
...................................................................................................................................................................

Den här lay-outen beskriver en rolig historia! Hoppas ni kan läsa texten på den!
Så här mycket kan en 1-åring ställa till med!


Jag har haft ett vitt Bazzill cardstock som bakgrund. På det en bit av det läckra rosa pappret Blushing Pink. Som fotomatta har jag använt Truffle.
Titeln är skriven med thickers Daiquiri, en favorit!!
Ni vet att ni hittar alla dessa papper i shopen! Det är dessutom hela 40% rabatt på dem, vilket gör det till en mycket bra affär!! De kostar bara 6 kronor styck, nästan ingenting!!
.............................................................................................................................................................

Nu blev jag så sugen på lite choklad, så nu måste jag slå mig ner i soffhörnet och mumsa lite! Vi hörs! /Ulrika

Inga kommentarer: