torsdag 24 september 2009

Pastellorgie

Ja jag erkänner - jag blev lite ställd när jag öppnade det senaste DT-paketet och plockade upp det ena ljuvt pastelliga papperet efter det andra. Rosa, ljusblått, blommigt... *gulp* Det tog ett bra tag innan jag kom på vad jag skulle hitta på med dem, men så slog det mig att jag den senaste tiden fått två besked från vänner om att de väntar barn - så varför inte göra bebiskort?

Material från ScrapGalen: Papper - Melissa Frances "Courage", vit cardstock. Dekorationer: Trellis Roses (Ivory), Mulberry Rose Leaves (Olive), Pearls & Chrystals (Sunflower), Stickles Glitterlim (Icicle), 3D-kuddar, Tiny Alpha.

Visst är det underligt att man kan vara hur genusmedveten som helst men lik förbaskat så sitter man där och tänker "Hmm, ska jag göra ett rosa kort i fall att något av barnen blir en tjej eller ska jag göra ett blått kort till en liten kille?"? Jag blev så arg på mig själv! Till sist valde jag i alla fall ett grönt papper med lila, blått, gult och orange som kontrastfärger.


Insidan har jag dekorerat med ytterligare ett mulberrylöv från Prima, en "Sunflower"-blingsten (setet innehåller både självhäftande pärlor och rhinestones i matchande nyanser) och en blomma som heter "Country Elegance" (i nyansen Cafe Latte). De är ljuvliga tycker jag - som vanliga hydrangeor men med vågig kant, två färger och små färgstänk som ger liv åt hela blomman. Aj lajk!

Fler pastelliga alster kommer framöver, så håll utkik!

Kramar från Lillnettan

Inga kommentarer: