fredag 25 september 2009

Rosa + svart = sant

Det här papperet, Melissa Frances "Whitney", tyckte jag var både coolt och svårt - rosa är som ni kanske vet inte min färg och jag gillar inte att göra för gulliga alster. MEN ett litet trick jag har för att skapa kontraster och lite attityd är att blanda upp söta papper med svart cardstock! Så här blev det:

Ett litet (10x10 cm) kort, oerhört snabbscrappat men ändå rätt lyxigt tycker jag.

Jag spann vidare på krontemat när jag gjorde insidan, och det hela blev till sist ett grattiskort.

Det här kortet var också väldigt snabbgjort och bara dekorerat med en bandsnutt och en brad. Jag tänkte använda thickers, men de smälte in i papperet så jag ritade runt om dem. Det blev ändå inte snyggt så jag pillrade bort dem och då blev det så här! En lite rolig effekt som jag även tror att Ulrika visade er för ett litet tag sedan...

Har ni börjat med julkorten än förresten? Det har vi...snart blir det jul i bloggen! Håll utkik...

Kramar från Lillnettan

Inga kommentarer: