måndag 14 september 2009

Pennor och kalastjej!

Idag måste jag börja med att säga HIPP HIPP HURRA för Ulrika som fyller år! Alla vi i på Scrapgalen hoppas att hon får mycket presenter och tårta!


Jag tänkte även tipsa lite om några mycket användbara pennor som du finner i butiken! Vi scrappare brukar ha en hel bataljon med olika pennor för olika tillfällen. Jag har några favoriter och en av dem är ZIG journal and title! Jag använder den mest i svart och det är den enda svarta penna jag använder, så bra är den! Tyvärr var det lite mörkt när jag skulle fota detta så ni får ursäkta vissa bilder!


Här är snyggingen!


Först tänkte jag visa ett av mina favorit trix. Den breda spetsen är perfekt för att rita svarta ramar runt papper.


Det var lite trixigt att fota detta när jag skulle hålla i pennan samtidigt, men jag hoppas att det syns. Du lägger pennan halvvägs, så bred ram du vill ha, upp på det vita och lutar ned på ditt skyddspapper. Sedan är det bara att dra en svart kant runt.

På detta enkla sätt får du en jättefin ram runt hela rutan!


Nu när jag gjort en ram med tjocka spetsen gör jag små prickar med den fina runtom.


Man kan göra så otroligt mycket med sina pennor! Zig pennan är kanon att skriva med såklart! Precis lagom tjock spets. Den torkar fort och funkar även på foton! Den är syrafri, såklart!


Prova att rita en bubbelram med den breda spetsen!


Jag gillar effekten som blir när man ritar med den tjocka spetsen!


En bubbelram passar jättefint bakom både ett stämplat motiv och foton! Här har jag även klippt ut den.


Testa att färglägga din ram.



Här har jag lagt min jornalingruta som fotomatta och tänkte visa skillnaden med bara ett svart streck runt fotot.



Återigen får jag be lite om ursäkt att bilderna inte är toppen men ni ser kanske skillnaden där jag dragit ett streck runt fotot. Så skynda er in och beställ dessa super duper pennor!
Vi i Petras designteam har precis fått hem fullladdade kit med nya fantastiska varor! Håll utkik i Inspirationsbloggen efter nyskapade alster! Ni hittar nyheterna i butiken!
Kramar LillBlomman!

Inga kommentarer: