fredag 23 oktober 2009

2 jullayouter från Helene

Jag har fortsatt att scrappa lite jullayouter och idag visar jag två helt olika layouter ur olika pappersserier. Den första är med Graphic45:s vintageserie Christmas Past och den andra är med papper ur Inkidos julkollektion

Nå, den första då... En härligt varm LO med distress inkade kanter och en Tim Holtz-fragment charm med en ängel under. Det "svarta" pappret som ligger tvärsöver är baksidan på det här diecut-pappret med ramar och sånt.


Under den har plastramen har jag satt fast en urklippt ängel med 3D-lack. Ser du blomman under ramen? Det är en av Primas alabasterblommor, där jag plockat bort "rosen" i mitten för att få fast ramen ovanpå blomman.


Lager på lager


På denna sida har jag frossat i vackra Primablommor och en chipboarddekoration från Maya bestående av ett hjärta och vingar. Den svarta swirlen till vänster är en chipboarddekoration från Halloweenalfabetet från Pink Paislee, jag har skalat av det översta gröna lagret och målat resten svart istället


Den här dekorationen har jag målat med akrylfärg och blingat med lite glitterlim. Sen är den fastsatt med 3D-kuddar på relativt stor blomma.

Inga kommentarer: