lördag 31 oktober 2009

Batman!

Nå, har Halloween-känslan infunnit sig?
Inte här hemma hos mig tyvärr... Jag saknar mina barn som firar höstlov på annat håll, och inga "trick or treat-are" har hittat till min dörr än...
Sen är jag väl inte den största Halloween-firaren heller... Så, inga pumpor eller skelett för mig!

Jag har gjort två läskiga lay-outer med foton av mina söner som älskar att klä ut sig! I kombination med att de gillar filmer som Batman, Star Wars, Spiderman och Hulken blir det ofta att de klär ut sig och leker roll-lekar.

Jag valde att scrappa två layouter som ser "likadana" ut. Tidssparande om inte annat. Sen tänkte jag att de skulle sitta bredvid varandra i ett album, det kommer se jättefint ut!



Alla papper hittar du i shopen, det är Pink Paislees underbara Twilight som jag är helt förälskad i, Halloween-tema eller inte!
Bokstäverna är American Crafts thickers som jag chalkat i den färg jag ville att de skulle ha! Just detta typsnitt finns inte i shopen, men tänk på att både foam-bokstäver och fabric-bokstäver går utmärkt att färga in!
Det lilla spöket är en Quickutz-die, och den lilla döskallen är urklippt ur ett av Twilight-papprena.

Ni får här dessutom lite infomation om fladdermöss. En fascinerande varelse, som det skrivits en del om. Jag har hittat denna text på Fladdermus.net Texten är kortad och något redigerad.

Fladdermöss – en mytomspunnen djurgrupp.
Många förknippar dem med sagor, häxbrygder, svart magi och omslag till hårdrocksplattor; vissa finner dem motbjudande och läskiga medan många andra fascineras av dessa mörkrets och luftens härskare.

De finns en fladdermus för nästan varje tänkbar födokälla; frukt, nektar, fisk, smådjur och till och med blod. Det sistnämnda har gjort vampyrfladdermusen till en av de mest omtalade djuren på vår jord, vilket avspeglar sig i sägner och myter från världens alla hörn.

Fladdermusen är det enda flygande däggdjur som för egen maskin kan ta sig fram och manövrera i luften.

Detta tillsammans med deras förmåga att med hjälp av ljud ta sig fram i kolsvart mörker, är de största anledningarna till denna djurgrupps framgång.


Tycker att det låter lite som om de beskriver självaste Batman, faktiskt!!

Fladdermus-kramar från mig!
/Ulrika

Inga kommentarer: