onsdag 14 oktober 2009

Graphic 45 Fashionista

Hejsan!
Då var det dax att visa upp lite av de nya papperna som Petra har fått in i shopen. Ni har väl inte missat alla Nyheter???
En av nyheterna är denna ljuvliga serie från Graphic 45 : Fashionista. Härliga Vintage papper.
I LOVE IT!!!
Här har jag skapat en Layout på min dotter.
Bakgrundspappret se ut som en tidningssida, ni hittar det här. Det är en av baksidorna på papperna. Missa inte att kolla in baksidorna, de är minst lika fina som framsidorna!!!
Dekorerade med lite fjädrar för att förstärka den härliga 20 tals känslan som papperna har!
Blommorna är från Prima, Homespun Bittles, och den söta spetsen Cynthia hittar ni här.

Pink Paislees glittriga thickers bokstäver passade perfekt!!! Kolla in:
Ett litet kort var jag bara tvungen att också göra. Spinner vidare på 20 tals temat och hittade en liten dam från en annan av Graphic 45:s serier och dekorerade även här med lite fjädrar. Klockan är utklippt från det här pappret från Fashionista serien och ser ni de små söta kristallhängena som hänger från rosorna?! De var från början genomskinliga och liknade diamanter men för att förstärka temat på kortet ville jag ha dem svarta så jag målade dem helt enkelt med en svart spritpenna! Du hittar dem här och de heter Trinket beads.
Bandet är en gammal lampdekoration. (Ja man kan hitta mycket användbart på loppisar!!!)
På baksidan av kortet har jag embossat lite swirls i kanterna med svart embossing!


Kramar från Christel




1 kommentar:

Lillnettan sa...

*slår mig för pannan* Åh, det är klart att man kan MÅLA kristallerna! Varför tänkte jag inte på det för??! Jättesmart idé och underbart vackra alster - gillade särskilt LO'n.