torsdag 15 oktober 2009

Melissa Frances som julkort!

Idag gör jag mitt sista inlägg med papper från Melissa Frances! Jag har haft en romans med dessa papper som är helt ljuvliga! Jag bestämde mig för att det sista inlägget måste bli en rejäl utmaning och därför har jag gjort ett julkort med MF papper! Hmmm, tänker ni kanske? Men det funkade faktiskt perfekt!

Nej, det blev inget taditionellt i rött och grönt såklart! Men blått och guld! Jag har fyllt i blad och blommönstret med guld glitter. Chippisplattan har jag först målat med Faded jeans crackle paint och direkt innan det torkade sprayat med guldmist. När det torkat lade jag en sträng guldglitter runt om. Den söta ängeltagen är från Graphic45 fina diecut ark.

Här syns glitter effekten lite bättre kanske?

Har man en romans så brukar hjärtat slå lite fortare så allra sist får det bli ett kärlekskort!

Först klädde jag tre chipboard hjärtan med två olika Melissa F papper Jackie och Whitney. Jag använde även Jackie i botten på kortet. Jag gjorde en bård tvärs över av Swirl stämpeln från Reprint setet In Vino Veritas. De söta vingarna hittar du här! Och blommorna här!

Och så en liten detaljbild! Nu syns det att jag täckt vingarna med Crackle accent! Hjärtana är fästa med 3d kuddar i bak kant för att få en spännande effekt!

Det var allt jag hade att bjuda på idag! Många kramar från LillBlomman!

Inga kommentarer: