måndag 5 oktober 2009

Halloweenalster....

Ni har väl inte missat de övriga tjejernas fantastiska alster med halloweenpapper, bokstäver och dekorationer från Pink Paislee? "Twilight" heter den och jag kan bara säga - de är UNDERBARA! Härliga färger och inte sådär "jättehalloweeniga" som många serier är, så dessa passar till andra teman än just Halloween.

Jag kunde dock inte låta bli att rota bland mina gamla digitala foton och hittade detta söta på min guddotter Matilda. Det är från år 2003 och är därmed urgammalt, det är inte heller scrappat så det passade ju bra att skapa med dessa papper.

Jag har valt att skära ut mitten på diecutpappret med de svarta bågarna på, lite av den gröna mitten har fått vara kvar som kontrast mot den lila cardstocken. För att tona ner det lila lite har jag dels målat kanten med svart akrylfärg och sedan sprayat med svart och silverfärgad mist/spray.


Närbild på blommor från Prima och bakgrundspapper. Blommorna fick sig också en dusch av silverfärgad spray. Bladen du ser under blommorna hade helt fel färg för att passa på min LO, men jag tog återigen fram akrylfärg och så målade jag om dom i en grön färg som passade bra i ton. Ser du de läckra bokstäverna?? De är härligt glittrande och limegröna!!


Till serien finns även urläckra tygbitar. Jag har valt att dra loss lite trådar ur tygen för att få en fransig kant. Här ser man även hur glimrande bakgrunden blev.


Hoppas du blir inspirerad! Kika gärna in imorgon igen, för då visar jag ytterligare ett halloweenalster - men i lite andra färger!
/Helene

Inga kommentarer: