torsdag 29 oktober 2009

Härliga vinterpapper

Dessa tider är det ju faktiskt inte bara jul papper som gäller... Eller hur?
Alla sitter kanske inte och gör julkort, utan är fortfarande upptagna med att scrappa höstens och kanske sommarens bilder! Eller kanske bilder från förr??

Av min pappa fick jag en bunt gamla fotografier föreställande min farmor som ung! De är förmodligen tagna i slutet på 1920-talet!! Äkta vintage!! Vilken skatt!
Jag blev överlycklig såklart, och blev genast inspirerad att scrappa dem!
Jag tyckte att Websters Pages serie Winter's Wings passade alldeles utmärkt till detta ändamål.

Här har jag använt mig av pappret Swan's lake som jag tyckte passade
i sammanhanget med farmor i norsk folkdräkt. Det känns att det blir någon slags sago-känsla...
Jag har också använt Primas minirosor och gröna tygblommor, biljetter från serien
Vintage Findings (Making Memories) samt vacker spets från Prima, Cynthia heter den.
Texten har jag skrivit på ett journaling card från Webster's Pages. Den sitter gömd, du ser kanten på den på vänstersidan.
Som fotomatta har jag använt baksidan på Dress pattern ur serien Vintage Findings.
Det knöliga pappret är baksidan på Swan's lake som jag fuktat, skrynklat, duschat med Glitter mist och färgat med Fluid chalk Chestnut roan
Titelordet farmor är skrivet med Pink Paislees bokstavs-stickers Expressions
..................................................................................................................................................
Ett roligt kort av min son som här var ca 1 1/2 år. Underbar syn! Tomten iförd blöja och fotbollstofflor samt med en Pippi-väska i handen!
Pappret här är det läckra vellum-pappret som heter just Vellum.
Bakom det har jag fäst en bit av pappret Swan's lake.
Bra effekt tycker jag, då blir det inte alltför genomskinligt!
Jag har använt ett journaling card från serien.
Du ser också lite pompom-band, halvpärlor från Prima samt lite grön och röd cardstock.
Titeln är skriven med Pink Paislees alfabets-stickers Expressions
som jag chalkat gröna.
/Ulrika

Inga kommentarer: