lördag 17 oktober 2009

It's the most wonderful time of the year...

Japp, här har det massproducerats julkort de två senaste dagarna! Tända ljus och julmusik a la Bing Crosby och Frank Sinatra har fyllt köket för att jag ska komma i rätt stämning vid scrapbordet...

Sex ( ! ) kort blev det - jag har utgått från precis samma modell men vill visa er hur man med små justeringar kan göra kort som ändå är unika i sitt slag. En bra kompromiss tycker jag själv, som inte har lust att göra exakt likadana julkort till alla men ändå inte vill sitta och pillra med korten tills...ja, nästa jul. Håll i er för här kommer massor av bilder och tips på fina produkter!

Här är alla kort i samlad trupp; som ni ser har jag använt Inkido-papper från julkollektionen 2009 på samtliga, samt grön, röd, vit, brun och blå cardstock. Pearl Maker, Inkido-stämplar, spets och Martha Stewart-stans är också återkommande.

Som ni ser så har jag stämplat (minst) två snökristaller på varje kort och embossat dem. Detta kan man variera i det oändliga! Här har jag blandat genomskinligt embossingpulver med embossingpulver i guld. Har ni testat att blanda embossingpulver? Det kan bli riktigt trevliga effekter!

Här vill jag slå ett slag för de nya primablommorna Homespun Bittles. De finns i flera fina färgkombinationer och ser härligt rustika och hemvävda ut. Mulberrylöven är från Prima i nyansen Sage.

Här är ett frostigt blått kort där jag har stämplat med distressdynan Faded Jeans och embossat med Holographic, ett glitterglänsande frostigt pulver. Jag vet inte om det syns, men jag drog även med en VersaMark-dyna längs yttersta kanten av mönsterpapperet, hällde på pulver och embossade. Glitter, glitter...

Här har jag hängt två Trinket Beads från Prima. De glänser så vackert och passar in i snökristalltemat.

Vackraste dekorationen någonsin? Dessa Trinket Pins är favvisar hemma hos mig. Finns i svart också...


Har ni någonsin embossat metall? Jag störde mig på att den här lilla berlocken var i silver, så jag gnubbade den mot den användbara VersaMark-dynan och hällde på guldpulver. Det blev ju bra!


Mucho vacker spets! Nikki heter den, är från Prima och passar perfekt till vintage.

Här har jag klippt ut en bit av Inkidos notpapper, chalkat och hällt på Crackle Accents.


...Och så här blev alla baksidorna - Inkido där också, som ni kan se.

Tusen tack för titten!

Kramar från Lillnettan/Anneth