tisdag 20 oktober 2009

Viva la Diva!

Gillar ni Graphic 45? Pappersmärket är hyfsat nytt i Sverige men blev redan från början mycket populärt hos oss scrappare. Den senaste tiden har den ena fina kollektionen efter den andra nått lilla Sverige. WOW tyckte jag första gången jag såg papperen, men jag tyckte nog att de skulle sitta inramade på väggen (jag funderade helt ärligt på att göra just det) snarare än att jag skulle sätta saxen i dem. Framsidorna ÄR väldigt dramatiska på en del papper...men jag kan säga att min kramp släppte så snart jag insåg att de i princip alltid har en mer neutral, lättscrappad och vacker baksida! Kombinationen med att klippa ut figurer ur framsidan och använda baksidorna som bakgrund kan bli underbar...


Här har jag använt tre papper från serien "Fashionista"; som ni ser har jag figurklippt ur ett och har två andra mer i bakgrunden; allra längst bak har jag ett svart Dotted Swiss-papper som är lite roligare än bara vanlig svart cardstock. Under blomman till höger hänger två Trinket Beads och glänser svagt, och så har jag dekorerat med två Trinket Pins till vänster. Det passade med mycket glans, starka kontraster och glamour till både papperen och fotot tyckte jag. Lite text med svarta Tiny Alphas och så var jag i princip klar.

Tack för titten! Och hörni...ni glömmer väl inte att kommentera när ni har varit här och kikat på alla fina inlägg? Vi skulle bli så glada och känna oss så uppskattade. *ler*

Kramar från Lillnettan

3 kommentarer:

Fia sa...

Ja, den var verkligen snygg och dramatisk. Fotot är både snyggt och perfekt till!

Ulrika sa...

Perfekta papper till det härliga fotot!

Anonym sa...

Kanonsnyggt!
:-)