onsdag 21 oktober 2009

Maskat och klart med Maja Design + Kaiser....

På Höstpysslet som var för några veckor sedan så demade jag Heidi Swapps masker tillsammans med distress ink och ett vackert vinterpapper från Maja Design. Jag använde även masken tillsammans med glimmer mist från Tattered Angels och ett swiss dotted bazzillpapper.

Först ut har vi LO:n med det söta Maja-pappret. Färgen på distressdynan är Faded Jeans, oerhört läcker på vintersidor. Att leka med dessa masker och få fram mönster direkt på bakgrundspappret är riktigt skoj.

Lite roligt är att jag använt papprets serienamn "Vintertid" som rubrik. Jag klippte helt enkelt ut den vackra texten från den lilla remsan på pappret och satte på 3D-kuddar.


Sen visade jag även hur man kan spraya över en mask och sen hur man stämplar inuti den negativa formen. Oerhört läckert! Här är papprena från Kaiser Craft - och det är den oranga baksidan på Ripple-pappret + ett gammal October Afternoon-papper. Jag lämnade kvar min LO hos Petra, som presentations-LO i butiken. Kunde inte låta bli att göra en till då jag kom hem, men ändrade texten lite så den "passar" att ha hemma.



Så har ni inte masker, distress ink, glimmer mist och dessa läckra vinterpapper är det hög tid att komplettera ditt scrapförråd på en gång!

/Helene

Inga kommentarer: