lördag 28 november 2009

Bazills häftiga glazed cardstock

Jag har två lay-outer på lager där jag använt Bazzill glazed cardstock. I dessa fall är det pappret Arboretum- Hillary jag använt.

Man kan välja att distressa papprena om man vill, det har jag inte gjort i detta fall då pappret är så mörkt och svårt att distressa i någon annan färg än svart. De andra ljusare glazed cardstock kan man däremot fixa till hur man vill! Kika t.ex. på Helenes lay-out som hon gjorde för en tid sen!
........................................................................................................................................................................

Den första lay-outen består av Bazzills vita cardstock i botten och sedan det gröna fina glazed cardstock ovanpå! Jag har klippt ut några av träden ur pappret och fäst dem som dekorationer i nederkanten.
Chipboard-pilen, den rutiga pappersbiten och den lilla chipboard-dekorationen med texten "100 % Authentic" kommer från Dreamstreet papers serie Sam.
Titeln är skriven med American Crafts thickers Daiquiri.




...........................................................................................................................................................


Lay-out nr. 2 har en kraft-färgad cardstock och en vit cardstock från Bazzill som bas.
Jag tyckte de färgerna passade bra ihop med det gröna i den glazade cardstocken Arboretum - Hillary.
Blomman är den tuffa Abbey från Prima. Journalingen har jag skrivit med vit penna på en bit av den kartongbit som finns med i den förpackningen. Kartongbiten är stansad med Martha Stewarts kantstans.
Tillsammans med blomman sitter två söta blad som är pins från Maya Road, och de hittar du här!



..................................................................................................................................................................

Rota nu igenom era fotohögar och ta fram naturfoton som går lite i grönt, sen är du förberedd för att göra några lay-outer med Bazzills häftiga glazed cardstock!

Lycka till!

/Ulrika

Inga kommentarer: