fredag 9 oktober 2009

Tekniktips Glossy Cardstock + distress ink...

I helgen som var så demade jag distress ink och Heidi Swapps masker (Petra beställer hem fler och lägger upp i butiken så fort som möjligt, de tog nästan slut i helgen)... Jag var tvungen att göra ett experiment inför alla nyfikna tjejer, hade inte testat det tidigare.

Jag tog ett glossy cardstock från Bazzill (även detta papper tog slut i helgen, men fler kommer snart! Du måste bara ha dom!!), cardstocken är ljust gul - i samma färg som mönstret nedan på bakgrunden. Dock så är mönstret du ser glansigt. Jag testade då att gnugga distress ink över pappret med hjälp av foam och en applikator. Det gick alldeles utmärkt, mönstret framträdde precis som önskat och jag kunde alltså anpassa bakgrundsfärgen till mitt tema.

Övrigt material är från Pink Paislees "Twilight"


Detaljbild på knappar och så en diecut under fotona


Närbild på det inkade pappret. Ovanpå har jag sprayat med glimmer mist.


Ett litet tips till så här på morgonkvisten är att sätta 3D-kuddar bakom t.ex. din journalingruta. På så sätt framträder den lite mer irl.


Hoppas att detta inspirerar dig och hör gärna av dig till Petra om du undrar något!

/Helene

Inga kommentarer: