måndag 16 november 2009

Julkort med fin Reprint-stämpel

Så var det dags att presentera några julkort till.
Jag har här använt Graphic 45:s underbara julpapper från serien Christmas Past.


Först ut ett kort med tomteröd cardstock som bas. Till det ett stämpelmotiv, och inte vilket motiv som helst utan Reprints stämpel Stilla Natt som är jättefin! Jag har här kört med svart embossingpulver på craft-färgat cardstock för en läcker effekt.


Bakom motivet syns en liten bit av pappret Carol of the bells. Det är mycket mönstrat så det passar att ha en liten bit av det! En stor härlig Prima-blomma till det så är julen räddad! Jag har chalkat den med fluid chalk, jag vill minnas att det var nyansen Burnt sienna. Lite guldtråd blir ju också läckert till!





.............................................................................................



Nästa kort har jag använt samma Reprint-stämpel, men nu har jag embossat med vitt pulver istället. Pappret heter The holly and the ivy, långt och krångligt namn på ett sånt underbart användbart papper!


Dekoration, en Prima-blomma Abbey, några blad och ett juligt band .



....................................................................................................................


GOD JUL på er!! :-)


/Ulrika

Inga kommentarer: