onsdag 25 november 2009

Lek i trädgården!

Jag har ju redan berättat att Dreamstreet Papers fina serie Sam passar så bra ihop med foton med lite jord-färger, kommer ni ihåg?
Jag har flera såna foton, och de är nu scrappade tack vare Sam!

Först visar jag en lay-out där jag lekt lite extra! Jag plockade fram symaskinen dessutom och hade jättekul!
Jag har sytt en kant runtom hela lay-outen, och sytt på trädkronorna. Som stam har jag använt det häftiga pappret Seasons of change. Trädkronorna är gjord av Change is good (fram- och baksida) samt Rock on.

Blommorna, tagsen och fotohörnen är chipboarddekorationer, och de hittar du HÄR!


....................................................................................................................................................

Nästa lay-out har en kraft-färgad cardstock som bas (en av mina favoriter!).
Som utvidgad fotomatta har jag använt pappret Rock on.
En remsa av pappret Change is good delar av på mitten. Jag har chalkat vita thickers-bokstäver till titeln, och har en lite Quickutz-snögubbe som dekoration! Textrutan är från chipboard-setet Diecut shapes.



Blommorna är orange Prima-blommor som jag embossat. Petra bad mig testa embossing-pulvret Zing från American Crafts, som hon funderar på att ta in till butiken. Jag är nöjd med resultatet! Färgen heter Pewter och ska bli nån slags metallic, och det håller ni väl med om att det blänker som av metall??!! Klart hon ska köpa in den till butiken!





Allt för mig denna gång!
/Ulrika