fredag 6 november 2009

Tomtens lista

Med Pink Paislees nya serie Mistletoe & Co har jag skapat ett ganska traditionellt julkort i rött och grönt och beige med lite guldiga detaljer. Jag fokuserade på idén med tomtens lista, ni vet den där det står uppskrivet om man har varit stygg eller snäll under året, och använde både en stämpel, en die-cut och embossingfoldern Script för att spinna vidare på temat.

Det gröna papperet Holly Flourish: Ivy är jag jätteförtjust i - det är glaserat och DT Helene har visat i tidigare inlägg hur man kan hitta på roliga saker med det. Här har jag nöjt mig med att distressa det så att det blev lite mörkare, och då framträder det glaserade riktigt snyggt! Det finns flera olika typer i butiken; välkommen in men dregla inte på golvet är ni snälla...

Som en liten detalj har jag använt Fragments från Tim Holtz, och helt enkelt satt fast en bit notpapper under det. Det syns inte på fotot men jag kladdade även lite stickles på notpapperet innan jag fäste fragmentet ovanpå. Fint!

Kramar från Lillnettan

Inga kommentarer: