söndag 1 november 2009

Vintage findings

Om jag ska vara riktigt ärlig så var jag lite skeptisk till Making Memories Vintage findings papper när de kom hem till mig. Dekorationerna är underbara med sina garment pins, tickets, foiled tags etc, men papprena föll mig inte i smaken TRODDE JAG. Så man kan bedra sig, när jag väl började att scrappa så blev faktiskt också pappren en favorit! I sin blekhet är dom ändå färgstarka=)

Här har jag gjort en sida, i vintagestil såklart, och de omtalade papprena lät sig villigt edgas och chalkas - vilket är ett måste när man skapar gammalt.



Jag har frossat i rosor och blad från Prima. Ett vingpar i chipboard har jag klätt med Graphic 45's Letters to Santa och täckt med crackle accent. Melissa Frances gipsdekorationer i form av ram och nyckel finns med tillsammans med bling och spets. Rubriken är skriven med Webster's Storyteller.


Ett Glassine Envelope som jag stämplat och dekorerat med spets och bling.


Melissa Frances bedårande lilla ram.

Alla härligheter hittar du i butiken inkl chalk och edge scraper.

Happy scrapping=)
Cilla

2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Galet snyggt!

Ulrika sa...

Åhh vilket fint foto! Vilken skatt! Jättesnygg lay-out! Underbart med beige, vinrött och vitt!!!