fredag 4 december 2009

2 kort av MM Vintage Findings

Hej!
Så här mitt i allt julstök kan det vara skönt att skapa något som inte är julrelaterat.
Jag plockade fram mina spillbitar från Making Memories Vintage Findings och gjorde 2 kort:
Formatet på kortet är 10 x 10 x 10 x 15 cm På framsidan har jag dekorerat med den underbara spetsen Cynthia och delar från en blomranka från Prima. Flickan är ett klistermärke som jag hittat i mina egna gömmor. I flickans hår sitter en liten blompärla.
Halvt öppet ser kortet ut så här.
Det sitter 2 fickor på sidorna på kortet och i den ena fickan har jag stoppat ner pengar till födelsedagsbarnet och i den andra fickan sitter en tags. Som kortstomme har jag använt mig av den dekorativa Cardstocken dottet swiss.
Nästa kort är i samma format men här har jag skurit bort 2 halvor från sidorna. Framsidan är dekorerad med Hydrangea blommor från Prima, vintageklistermärke (från mina egna gömmor) , halvpärlor och grankvistar. Vid Grattisstämpeln sitter 2 pins nedstuckna.
Insidan ser ut så här.

Och här ser ni en liten närbild på de 2 pinsen som sitter nedstuckna bakom Grattisstämpeln.

Det var allt från mig idag. I morgon har Scrapgalen julmys och jag önskar jag kunde vara med...
Men tyvärr så räcker inte pengarna till allt nu i juletid. (jag har ju ca 60 mil att köra och bensinen är ganska dyr...)
Men jag kommer att scrappa hemma istället och fantisera om att jag är hos alla er som ska julpyssla på Övergransgården lite utanför Bålsta imorgon!!!

Kramar från Christel

1 kommentar:

Ulrika sa...

Läckert! Proffsigt!! Kul med annorlunda vikning!!