lördag 5 december 2009

Lite altrat i adventstid!

Hej på er vänner! Den här veckan har jag pysslat lite med tre små adventsgåvor; värmeljuskortet har ni redan sett och de två övriga gåvorna är en altrad glöggflaska och en altrad chokladkaka. Jag är verkligen ingen altermänniska (jag har inget tålamod och mäter alltid fel) men med papper och dekorationer från Pink Paislees julserie Mistletoe & Co. var det riktigt, riktigt roligt för en gångs skull.


Den här flaskan är dekorerad enkelt. Jag använde min Martha Stewart-stans på svart cardstock (vilket man egentligen inte ska göra för den kan gå sönder om man har otur) och limmade därefter på papperet Santa's Workshop och en lyxig Patches canvas tag i tyg. På flaskhalsen har jag dekorerat med baksidan av Santa's Workshop och en bandsnutt.


På baksidan syns mönsterpapperet mer, både fram- och baksidan på det. Jag har också använt en Punch out diecut tag för att berätta vad det är för glögg i flaskan.


Here comes the chocolate! Jag har slagit in en kaka 70% choklad från Lindt på enklast möjliga sätt. Jag virade en lagom stor bit av papperet Paislee Postcards (baksidan) runt kakan, tryckte till kanterna, tog bort papperet och bigade där jag såg att kanterna skulle vara. Då passade papperet perfekt runt kakan och var bara att tejpa fast med dubbelhäftande tejp. Därefter limmade jag ihop kortsidorna och "våfflade" dem i en wellpappress så att förpackningen ser mycket mer proffsig ut än den är. På med lite chalk och med ytterligare en canvastag, samt lite dekorationer som jag hade hemma. Klart!

Även denna baksida förärades en Punch out tag; du får arton riktigt snygga etiketter för 33 spänn, det är riktigt bra tycker jag!

Tusen tack för titten! Kram från Lillnettan/Anneth

Inga kommentarer: