onsdag 27 januari 2010

Kortförvaring med Loire Valley

Idag står kortförvaring på schemat! Jag har egentligen alla färdiga kort i en låda, men jag fick lust att också skapa ett litet pysselbordsställ för de allra nyaste korten så att de syns bättre och så att jag kan skryta med vad jag skapat den senaste tiden. *ler* För dig som säljer kort i butik passar det också fint att göra en sådan här förvaring - den visar upp korten på ett fint och lite lyxigt sätt som drar ögonen till sig.

HÄR hittar ni beskrivningen som jag använde. Ett cardstock och ett mönsterpapper är faktiskt allt som behövs, men jag använde bitar av ett extra cardstock för att stabilisera förvaringen lite extra samt för att göra en "avdelare". Det vackra mönsterpapperet är från Kaiserkrafts serie Loire Valley och heter "Celandine" - jag använde den vågiga bården som dekoration lite här och där, visst blev det fint?



Här ser ni tydligare avdelaren i mitten; den är lös och går att flytta som man vill. Vill man så kan man skapa flera sådana och göra som ett litet register; tags ("Osmunda" - 11 kr för alla!) från samma pappersserie skulle passa utmärkt som små registerlappar fästa på avdelarna, där man skriver "Julkort", "Grattiskort" och så vidare! Jag har använt mig av en metallram för att skriva "Färdiga kort" på framsidan men det skulle nog bli ännu finare med en sådan här tag framtill tror jag...

EDIT: Haha, jag gjorde om den till en förvaring för mina minialfabet i stället! Alfabeten från Adornit är aningen för små för att få plats, men jag skar helt enkelt bort runt två millimeter från ena kanten på alla så gick det finemang. Allt jag har ändrat är "titeln" - jag använde spillbitar och Spellbinders för att skapa den lilla cirkeln framtill. Fint!


Tack för titten!

Kramar från Lillnettan

5 kommentarer:

christel sa...

Wow, vad fin!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh så söt! En sådan vill nog mina älskade tinysar bo i! Fast jag måste ha en stooooor:)

Nicole Martel sa...

This is fabulous!!!

Nicole Martel sa...

This is fabulous!!!

Eva J sa...

Åååå så himla snyggt och praktiskt, sparar mallen ifall jag hinner göra mig en kortförvaring.
Kram