söndag 17 januari 2010

Ulrika liftar Nettan!

Här kommer det fler dt-liftningar!
Denna gång visar jag, Ulrika, upp de alster som jag skapat efter att ha fått inspiration av två av Nettans underbara l-o:s!

Hon gjorde två stycken tuffa grejer för en tid sen med de läckra papprena Sam från Dream Street Papers. Lova att du inte missar de läckra papprena!
Alla papper jag använt (med undantag för det rutiga Sam-pappret) finns i rea-kategorin i butiken. Där får du 50% på ordinarie priser, och det är ju fantastiskt!!

..................................................................................
Jag tycker att denna l-o av Nettan är fantastikt vacker och stämningsfull. Jag gillar grenen och ville såklart ha en sån på min lift!



Valde ett helt annat foto och ett annat tema, men använde den runda formen bakom pappret, har en bred fotomatta, struntade i journaling, har en titel skriven med två olika slags bokstäver och har använt det rutade Sam-pappret som Nettan har som bakgrund!


Så här blev min!
Jag använde en filtgren från Prima som jag hade hemma och ritade av den på det bruna pappret som heter Sophie (baksidan).

Klippte ur de söta, glittriga bladen från Prima-pappret Woodsy från serien My mommy and Me. Också den lilla ekorren och de små granarna som jag dekorerat med nere i högerkanten kommer från det pappret!
Har använt 3D-kuddar under löven! Fin effekt tycker jag!
Bakgrundspappret är det vackert ljusgröna A bit o dots (baksidan!!)
Som fotomatta har jag My Minds Eye-pappret Floraleque.
....................................................................................................

Det här är en riktigt tuff l-o gjord av Nettan!
Det är hon och hennes man när de besökte botaniska trädgården. I Göteborg, tror jag det var...
Jag gillar rivningen på papprena, färgerna, den söta lilla bilen och trädet!


Jag valde att köra nästan samma titel. fast här blev det ju ni istället för vi! Åsså förstås studsmatta istället för den där trädgården... En väsentlig skillnad!



Ville ha ett träd med, och slog till på ett jättestort chipboardträd jag hade i min samling. Den är klädd med det söta ljusblå My Minds Eye-pappret Floraleque. Stammen är chalkad.
Jag inspirerades även här av att ha ett svart bakgrundspapper som man bara ser några millimeter av. Jag tror att både jag och Nettan är väldigt förtjusta i det!

Jag har rivit i bitar från pappret Bonded från My Minds Eyes serie Penny Lane My Friend (baksida och framsida).
Valde också att liksom Nettan placera titeln lite utspritt på lo:n. Också här består titeln av två olika alfabeten.
Det är dels de användbara chipboard-bokstäverna från Heidi Swapp Center of Attention heter de Färgade med Fluid chalk. Dels de sött romantiska Websters Pages stickers Storytellers. Missa inte!!

Inte heller här har vi någon journaling, men jag tror jag ska komplettera min l-o med ett datum då fotona togs, innan jag sätter den i mitt album!
...............................................................................................

Spänd på vad Nettan ska säga... ;-)

Tack för mig!
/Ulrika

1 kommentar:

Lillnettan sa...

Nettan säger: WOW! :-D Två väldigt läckra LO's. Så himla roligt att se hur sånt man själv gjort förändras lite när någon annan liftar, tex. ditt jätteträd och den coola utklippta grenen. :D