lördag 27 februari 2010

I'm Fully Occupied!

Nu är vi tillbaka i Prima-träsket igen... *ler* Jag har använt framsida och baksida av den här lilla godingen - Flight of Fancy: Firefly. Visst är det vackert?

Papperet går i brunt, rosa, turkost och lite beige; Petra hade skickat med ett gäng matchande dekorationer i DT-paketet så det var inte svårt att pilla ihop ett litet vintagekort.

Jag har använt baksidan av papperet för det var lite "lugnare". Som vanligt skrapade kanter och även lite stämplat här och där... Den uppmärksamme ser att det turkosa "papperet" är en primablomförpackning; jag sparar alla mina för de är så fina (och återvinning är alltid bra). Just denna söta vintagebild har UlrikaW skrivit ut åt mig, men Petra har fått in ett gäng liknande i shoppen - både tags och bilder!
Har ni sett det breda prickiga bandet? Det finns i rosa, vitt, creme och ljusblått och är bedårande. Jag gillar den vågiga virkade kanten! Ovanpå har jag satt en bit vacker brun spets (finns även i vitt) som trevligt nog har små hål i sig där man kan peta in pärlor eller blingstenar om man vill. Jag använde rosa Pearls & Chrystals från Prima.

En liten bukett! Bandet runt blommorna är mitt eget, men de andra godsakerna finns i butiken. Rosenknoppar, Mini Bouquet (Krista) och en liten fjäril.

Insidan; här använde jag papperets framsida. Papperet är fint så jag lämnade insidan odekorerad, men jag skar upp vingarna på några fjärilar och vek upp dem (vet inte om det syns?) för att få lite 3D-effekt.

Och till sist, baksidan. Etiketten har jag gjort i Word med hjälp av en mall från Mirabyll och stansat ut med mina Spellbinders.

Sådana där personliga stämplar som man kan beställa är visserligen fina, men jag gör så pass olika kort (tuffa, romantiska...) att det passar mig bättre att skriva ut egna etiketter som jag kan byta typsnitt på så att det passar kortet. Till mina "tuffa" kort står "Lillnettan" i ett typsnitt som liknar dymotext, till exempel. Massor av roliga typsnitt finns att ladda hem gratis och lagligt på Dafont!


Kramar från Anneth

3 kommentarer:

Lena sa...

Åh, vad fint. Blombuketten och färgerna är fantastiska!

Carina sa...

Så fint kort!! Och tack för tipset om att göra egna "handgjort av". Nu har jag också gjort en egen och sparat så att man kan ändra den som man vill ha den.. Ha det gott!!

Petra sa...

Liftvarning. Kanonfint kort.