söndag 18 april 2010

Dear Lizzy Fabric paper

Hejsan!

Så var det dax för team UNC att visa upp vad vi har skapat med Dear Lizzys underbara Fabric paper, läckra självhäftande papper i tyg. Dessa tygpapper finns i många olika utföranden och vi har fått tre olika att skapa av.

Anneth:

Jag inspirerades av papperens tema, teparty i det gröna, och altrade snabbt en ask samt världens enklaste termosdekoration! Papperet jag fick heter Garden Gala och är indelat i olika remsor. Jag skar ut en remsa och satte den på baksidan av ett av de övriga papperen i serien. Remsan hade jag stansat med min Doily Lace för lite extra piff.


Enkel korsettsnörning baktill - tanken är att man lätt ska kunna ta av gördeln när det är dags att diska termosen. Tack vare tygpapperet känns dekorationen ganska slitstark - nog tål den att packas ner i picknickkorgen!


Och till sist en enkelt dekorerad ask som jag vek av papperet Dragonfly Dance (vikningen hittar ni här). Jag har stansat ut blommor ur spillbitar med retropuncharna och dekorerat med Pearl Maker och dekorationsband. Papperet överst är också från en remsa av tygpapperet.

Ulrika:

Här har jag gjort ett kort där jag använt tygpappret Apricot Afternoon. Jag valde att montera blommorna så att de gick lite utanför kanterna. Kanske lite opraktiskt, men lite kul att göra annorlunda nån gång emellanåt! Mitt i en av blommorna sitter en knapp från Springy.


Christel:
Jag fick ett randigt papper i läckra pastellfärger. Tidigare har jag använt en liten bit på en layout där jag fransade ena kanten. Nu ville jag prova att altra något. Det känns lite lyxigare att använda ett tygpapper till en ask så så fick det bli. Här kommer min altrade spånask:

Jag hade läst någonstans att det skulle gå att stansa i dessa tygpapper och det ville jag ju givetvis testa. Använde min Retro flower stans och -nja- det gick inte riktigt så bra att stansa som jag trodde. Fick klippa lite med saxen för på vissa ställen gick inte stansen igenom och jag ville inte ta i med risk för att den skulle gå i sönder. Jag tror att det är bättre att använda tex Tim Holtz sizzix blomdies om man vill göra tygblommor. De diesen är utformade så att de ska gå igenom både tyg, chipboard och tunnare metall.

Bandet som sitter istället för blad bakom blommorna kommer från ett tillhörande dekorationskit till Dear Lizzy.



Inga kommentarer: